Iedereen die met jonge kinderen werkt zet puzzels in binnen zijn les- of activiteiten aanbod. Puzzels zijn leuk om te maken en zeer geschikt om bepaalde leerdoelen zoals o.a. de woordenschat en fijne motoriek mee te oefenen. Heutink heeft in samenwerking met Wild Sea de bestaande puzzelset Powerpuzzels van een extra dimensie, Augmented Reality, voorzien.

Hoe werken de AR-puzzels?
Wanneer het kind de bijbehorende app op zijn tablet opent selecteert hij eenvoudig de gewenste puzzel en moet hij allereerst alle puzzelstukjes uit het frame verwijderen om de markering te kunnen scannen. De markeringen zijn ook te downloaden, mocht u puzzels hebben zonder markeringen. Na het scannen van de markering kan de tablet even aan de kant en zal eerst de puzzel, zoals we gewend zijn, gelegd moeten worden. Dus éérst de puzzel maken, handelend leren, en daarna beloond worden met het AR-gedeelte. Wanneer de puzzel klaar is kan deze gescand worden door de tablet. De puzzel komt meteen tot leven en er verschijnen aanvullende simpele activiteiten binnen het thema van de puzzel.

Wild Sea ontwikkelde de Augmented Reality applicaties voor deze prachtige puzzels.

Meer weten over dit project?

Eric Cuperus | e.cuperus@wildsea.nl | 050 - 2111472

Vergelijkbare projecten

ESNS is dé plek om de gevestigde artiesten van de toekomst te ontdekken. ESNS is het grootste showcase festival van Europa dat vier dagen lang een podium biedt aan Europese artiesten.
Veel leraren kennen de verschillen tussen hoogintelligente en hoogbegaafde leerlingen niet. Deze serious game voor leraar en leerling geeft een verbeterd inzicht in hoogbegaafdheid en specifieke onderwijsbehoeften.
‘Snaveltje’. Een innovatief platform dat kinderen spelenderwijs leert lezen. Wij combineren houten speelblokken met de laatste technieken uit de digitale wereld.