Energie VanOns

Energie VanOns is meer dan ‘gewone’ groene energie. Stroom wordt lokaal opgewekt door al bijna honderd energiecoöperaties. Hoe ze dat precies doen, besluiten ze zelf. De winst die we maken, geven we terug aan de regio. Van dorpshuis via speeltuin tot weer nieuwe windmolens of zonnepanelen: Energie VanOns geeft de regio extra energie.

STAPP

Met het geïntegreerd digitaal therapeutisch instrument ‘ST app’ willen we de logopedie voor mensen met spraak- en taalproblemen tgv een hersenletsel met inzet van innovatieve technologie en nieuwe wetenschappelijke inzichten op een hoger plan brengen. Patiënten kunnen onafhankelijk van tijd en plaats op een zelfstandige en plezierige manier oefenen. De logopedist kan op afstand oefeningen klaarzetten en biedt daarmee hulp op maat (second screen technologie).

Wij leveren met deze toepassing een bijdrage aan het slimmer en efficiënter organiseren van de (revalidatie)zorg tot in de thuissetting van mensen met hersenletsel. We kunnen met ST app de patiënt meer zelf de regie geven over waar en wanneer te trainen. Door inzet van recente wetenschappelijke inzichten, second screen technologie, gaming-elementen en beeldcommunicatie in dit project, wordt de logopedische zorg niet alleen efficiënter en kwalitatief beter maar ook plezieriger en uitdagender voor de doelgroep.

De app valt onder de Wet op de Medische Hulpmiddelen. Daarom is een CE markering aangevraagd en verkregen. Dit betekent dat de applicatie voldoet aan de essentiële eisen voor werkzaamheid en veiligheid.
De ST app onderscheidt zich doordat het volledig geïntegreerd is in de logopedische therapie. Het betreft geen algemene oefen-app, maar een app die het revalidatieproces van de patiënt op de voet volgt door telkens aan te sluiten op het actuele niveau. Dezelfde feedback die de logopedist tijdens de behandeling geeft, kan worden gecontinueerd doordat de ST app optimaal gebruik maakt van de digitale mogelijkheden, zoals het bieden van animaties, videobeelden en gesproken woorden. De patiënt kan op een eigen niveau en op zelf gekozen tijd en plaats, in een patiënt vriendelijke omgeving, oefenen zo vaak hij wil. Zo kan de hoogst haalbare oefenfrequentie voor een specifieke patiënt worden behaald.
De ST app bestaat uit één hoofdapplicatie (ST app) waar meerdere modules in zijn ondergebracht. Eén module is voor de patiënt. De patiënt krijgt gratis toegang tot deze module. De zorginstelling waar deze patiënt logopedische therapie krijgt, is lid van het ST app platform en betaalt daarvoor per gewenste module een instapbedrag en daarna jaarlijks vaste abonnementskosten.
De zorginstelling krijgt toegang (accountgegeven) tot deze logopedie modules door een bestelling te plaatsen in de webwinkel van UMCG CvR.
De contactpersoon van de zorginstelling voegt de logopedisten toe die werkzaam zijn binnen die zorginstelling; zo krijgt ieder zijn eigen accountgegevens.
Elke logopedist kan vervolgens weer zijn eigen patiënten toevoegen aan de app en per patiënt oefeningen op maat aanmaken. Het gaat o.a. om het instellen van het oefenniveau en de juiste interventies (hulpknoppen). De patiënt kan deze oefeningen vervolgens tijdens de logopedische therapie, maar ook buiten de logopedische behandeling om, zelfstandig opstarten en uitvoeren op een eigen iPad.

Stan

Met Stan is hulp altijd nabij in geval van acute noodsituaties. Van hartstilstand tot calamiteit, van ongeluk tot bedreiging, via Stan bieden mensen in de buurt direct hulp. Mensen helpen, dát is het DNA van Stan.
Mensen alarmeren
Waar is de nood? Hoeveel hulp is gewenst? En over welke vaardigheden moeten de hulpverleners beschikken? Het ingenieuze Stan-systeem alarmeert en stuurt precies de juiste hulpverleners voor elke situatie.
Burgerhulpverleners
Tienduizenden mensen staan in Nederland dag en nacht voor je klaar in geval van nood. Professionals en burgerhulpverleners die onmiddellijk reageren als hun hulp of zorg gewenst is. Dat is het Stan netwerk.
Standby to help
Stan is altijd standby to help bij reanimaties (the CPR network), calamiteiten op de werkvloer (the safety staff), voor inzet van (semi-)professionele hulpverlening (the response team) en bij dreigende situaties in het openbaar vervoer (the security crowd).

Beec

BEEC levert een totaaloplossing om (zorg)organisaties te faciliteren in het gestructureerd intern auditeren en instrueren.

Met BEEC houdt u decentraal en continu zicht op de kwaliteit van uw producten en diensten. BEEC biedt daarvoor verschillende mogelijkheden, de keuze is aan u! U stelt zelf vragenlijsten op of wij zorgen voor passende auditlijsten, gebaseerd op wettelijke eisen/NEN-normen. Daaraan koppelt u instructies voor medewerkers voor het verbeteren of borgen van de kwaliteit. BEEC ontzorgt organisaties bij het periodiek in kaart brengen van de vereiste kwaliteit (auditeren) en het instrueren van medewerkers.

Dit alles is vanuit de backoffice in te richten en te sturen, inclusief de rapportage.

De kracht van BEEC is de combinatie van variabelen, waarmee op het juiste moment aan de juiste persoon op de juiste plek de juiste vraag (of instructie) wordt voorgelegd.