Het doel van VRAMBO is om een innovatieve Virtual Reality-training te ontwerpen en te evalueren die in de educatieve behoeften van ambulanceverpleegkundigen voorziet. Wild Sea is een van de partners in dit project. Wij richten ons op de ontwikkeling van een levensvatbare businesscase en de technische realisatie van een beheeromgeving, waarin trainingen kunnen worden aangemaakt en de resultaten van een training worden vastgelegd.
Ambulanceverpleegkundigen zijn hbo-professionals die levensreddende hulp bieden bij ernstige ongevallen. Vaak onder tijdsdruk en met een hoge mate van onvoorspelbaarheid. Dit soort complexe noodsituaties zijn moeilijk te protocolleren en het is uitdagend daar adequate trainingssituaties voor te creëren. Grootscheepse oefeningen bijvoorbeeld met rampscenarios waarbij veel slachtoffers bij betrokken zijn, worden wel gedaan, maar zijn uiterst kostbaar. Ook blijft het uitdagend simulaties voldoende levensecht te maken.
Virtual Reality lijkt kansrijke oplossingen te bieden. Met VR kan je gebruikers in een kunstmatige omgeving plaatsen en acties laten uitvoeren die in de echte wereld te duur, te gevaarlijk of zelfs ethisch onverantwoord zijn. Daarmee lijkt een VR-training voor ambulanceverpleegkundigen zeer kansrijk. Waar moet een educatieve VR-tool, bestemd om ambulancehulpverleners complexe situaties te laten ervaren, aan voldoen om zowel de opleiders als de hulpverleners te ondersteunen bij de scholing van ambulanceverpleegkundigen en om een meerwaarde te hebben ten opzichte van traditioneel studiemateriaal?
Het is onze ambitie om samen met onze partners te komen tot een totaaloplossing die afgenomen kan worden door de praktijk, en, door een goede business case, continu uitgebreid en geüpdatet kan worden. Het Vrambo project is de eerste stap om tot deze oplossing te komen; door middel van experimenteren samen met de praktijk krijgen we meer grip op wat wel en niet effectief is. Daarnaast willen we generieke kennis opdoen over het inzetten van VR voor maatschappelijke problemen. Op een duurzame en kosteneffectieve wijze.
Het doel van VRAMBO is om een innovatieve Virtual Reality-training te ontwerpen en te evalueren die in de educatieve behoeften van ambulanceverpleegkundigen voorziet. Wild Sea is een van de partners in dit project. Wij richten ons op de ontwikkeling van een levensvatbare businesscase en de technische realisatie van een beheeromgeving, waarin trainingen kunnen worden aangemaakt en de resultaten van een training worden vastgelegd.
Ambulanceverpleegkundigen zijn hbo-professionals die levensreddende hulp bieden bij ernstige ongevallen. Vaak onder tijdsdruk en met een hoge mate van onvoorspelbaarheid. Dit soort complexe noodsituaties zijn moeilijk te protocolleren en het is uitdagend daar adequate trainingssituaties voor te creëren. Grootscheepse oefeningen bijvoorbeeld met rampscenarios waarbij veel slachtoffers bij betrokken zijn, worden wel gedaan, maar zijn uiterst kostbaar. Ook blijft het uitdagend simulaties voldoende levensecht te maken.
Virtual Reality lijkt kansrijke oplossingen te bieden. Met VR kan je gebruikers in een kunstmatige omgeving plaatsen en acties laten uitvoeren die in de echte wereld te duur, te gevaarlijk of zelfs ethisch onverantwoord zijn. Daarmee lijkt een VR-training voor ambulanceverpleegkundigen zeer kansrijk. Waar moet een educatieve VR-tool, bestemd om ambulancehulpverleners complexe situaties te laten ervaren, aan voldoen om zowel de opleiders als de hulpverleners te ondersteunen bij de scholing van ambulanceverpleegkundigen en om een meerwaarde te hebben ten opzichte van traditioneel studiemateriaal?
Het is onze ambitie om samen met onze partners te komen tot een totaaloplossing die afgenomen kan worden door de praktijk, en, door een goede business case, continu uitgebreid en geüpdatet kan worden. Het Vrambo project is de eerste stap om tot deze oplossing te komen; door middel van experimenteren samen met de praktijk krijgen we meer grip op wat wel en niet effectief is. Daarnaast willen we generieke kennis opdoen over het inzetten van VR voor maatschappelijke problemen. Op een duurzame en kosteneffectieve wijze.
MEDIA CENTRALE
Helperpark 284 – 3 | 9723 ZA Groningen, The Netherlands
+31 (0)50 211 1472 | info@wildsea.nl
Heb je een concreet plan of
alleen nog een idee?
Neem contact met ons op, we denken graag met je mee!
Algemeen
+31 (0)50 211 1472
Sales
+31 (0)50 211 1472
Heb je een concreet plan of
alleen nog een idee?
Neem contact met ons op, we denken graag met je mee!
Met veel plezier werken wij in ons kantoor in de Mediacentrale.
Ons kantoor is gemakkelijk te bereiken met de auto, fiets of het openbaar vervoer.
Kom ook eens langs!
Helperpark 284 – 3
9723 ZA Groningen
Projectmanagement & Service
Melissa Hogkamer
m.hogkamer@wildsea.nl
Design & Account
Thijs Helfrich
t.helfrich@wildsea.nl
Development
Joost Nuijten
j.nuijten@wildsea.nl
Operations
Michiel de Vries
m.devries@wildsea.nl
Ben je op zoek naar iets specifieks maar heb je het nog niet kunnen vinden? Probeer het dan eens via onze zoekfunctie.